5 minute cu Maxime Martin (DTM)

Maxime Martin este noul recrut BMW din acest an, iar prestațiile sale au depășit așteptările echipei. Pilotul belgian a stat de vorbă cu noi după sesiunea de calificări de la Spielberg, încântat că a ajuns în Q3, confirmând astfel că victoria din etapa anterioară, de la Moscova, nu este o întâmplare.

Alexandru Șiclovan: Cum ți-a mers astăzi?

Maxime Martin: Bine, ne-am calificat bine. Plec de pe 8, sunt din nou în Q3, sunt în grafic. Cred că se putea mai bine, avem o mașină cu care puteam fi mai sus de P8. Am făcut mici greșeli și n-am fost la fix în Q3, însă mașina este competitivă și bine pregătită pentru cursă.

AS: Am văzut și anul trecut că aici BMW a avut rezultate foarte bune.

MM: Nu e aceeași mașină, însă cred că putem scoate un rezultat bun.

AS: Cât de important va fi handicapul balastului (n.r. Maxime are 7,5 kg suplimentare în urma victoriei de la Moscova)?

MM: Nu e grav, important e că în primul meu an am reușit sâ câștig, de la a cincea cursă. Mai mult, ajungând acum în Q3 confirm rezultatul de la Moscova.

AS: Era important să confirmi că se poate veni din anduranță în DTM…

MM: Da, nimeni nu a mai făcut-o până acum. Majoritatea vin din F3 sau serii similare, iar acum sunt mulțumit să le arăt că se poate și din altă direcție. Iar la prima mea vizită aici, în Austria, am mers bine. Mai fusesem aici în cursele GT, însă în DTM țin mereu să reamintesc tuturor că este primul meu an, fiecare traseu este nou, de fiecare dată încep de la zero. Puteam fi și mai bine decât P8, dar e bine și așa, sunt în plutonul fruntaș.

AS: Prințul Leopold al Bavariei mi-a spus ceva mai devreme cum vede cât de mare este presiunea rezultatelor pentru voi. Ce simți că s-a schimbat după prima victorie?

MM: Sunt două aspecte: pe de o parte, am scăpat de presiune pentru că am dovedit că sunt capabil să câștig, că sunt competitiv. Pentru mine, acest sezon este deja mai bun decât orice previziune. Acum, după ce am făcut dubla pole-victorie, oamenii așteaptă tot mai mult. Plec al optulea, unii vor zice că e bine, dar că era loc de mai mult. Iar P8 chiar e bine, la cât e de strâns.

AS: Într-adevăr, ecartul a fost de sub 3 zecimi între P1 și P8 în Q3.

MM: Exact, iar în Q2 între primii 8 a fost o singură zecime. 0,194s mai precis (n.r. impresionantă memorie a cifrelor). Deci sunt unde trebuie, sunt competitiv în ciuda unui traseu nou și a altor factori.

AS: Când ai semnat contractul pentru a veni în DTM, pe ce durată ți-ai proiectat viitorul în această serie?

MM: Nu știu ce-mi rezervă viitorul, însă am semnat doar pentru un an,. Apoi mai vedem. Însă, după Budapesta am fost mereu printre primele BMW-uri și am arătat că-mi merit locul aici, în DTM. Chiar cred că puteam scoate și mai mult, rezultate mai bune. Însă trebuie să lăsăm și timpul să-și pună amprenta în acest prim sezon.

AS: Cum a fost tranziția rapidă de la cursa de 24h de la Spa înapoi la DTM?

MM: Nu e deloc ușoară adaptarea, am fost cu Augusto la cursa de 24h. Să merg în anduranță nu este nicio problemă pentru mine, însă atunci când revin în DTM trebuie să-mi intru în mână. Într-o cursă de anduranță rulezi mereu la 80-85%, niciodată mai mult, din cauza traficului, pentru că trebuie să păstrăm totul funcțional cât mai mult timp.

AS: Anul acesta a fost o cursă ieșită din comun la Spa.

MM: Da, o cursă slabă pentru noi. E bine că am terminat pe anul acesta cu tranzițiile, mă concentrez doar pe DTM pentru finalul de sezon.

AS: Cum resimți diferența de apăsare aerodinamică între Z4 și M4 DTM?

MM: Pff, e o diferență enormă, nici nu se pot compara. Nu știu cifrele exacte în kilograme de apăsare, însă de la GT la DTM e dublu.

AS: Dat fiind că DTM-ul are doar 10 weekenduri de cursă, cum te pregătești în restul anului?

MM: Dincolo de pregătirea fizică, sunt printre cei care au făcut foarte multe curse anul acesta. Am început cu cursa de 24h de la Daytona, unde n-a fost rău (n.r. locul secund la clasă, alături de Auberlen, Hand și Priaulx), apoi niște etape de VLN, cursele de 24h de la Nurburgring și Spa, testele DTM. Avem foarte multe evenimente cu presa sau cu sponsorii în DTM. Suntem foarte ocupați.

AS: Care este obiectivul pe final de sezon?

MM: Să punctez în fiecare cursă, să progresez etapă de etapă. Nici nu mă uit la clasament, nu-mi pasă. Doar vreau să ajung în puncte și tragem linie la final.

AS: Mulțumesc Maxime, o seară plăcută și baftă mâine!

20140804_140426

Interviul a fost realizat grație prietenilor de la BMW România, cărora le adresăm mulțumiri pe această cale.