Red Bull Ring – ziua 1

Pitstops continuă seria evenimentelor relatate de la fața locului odată cu etapa DTM de la Spielberg (Austria). Este cea de-a doua noastră experiență de acest gen, după ce am fost prezenți și pe Hungaroring. Mulțumită partenerilor de la BMW România, vom avea acces la informații exclusive și vă vom ține la curent timp de 3 zile.

După o lungă zi în care am acoperit tot ce ar putea prezenta interes, aici, la Red Bull Ring, voi începe cu ultimele știri din Formula 3: echipa Double R Racing nu s-a prezentat la etapa austriacă după ce brazilianul Felipe Guimaraes (#14) a reziliat contractul pe care îl avea cu aceștia, el fiind singurul pilot al echipei. Este vorba de echipa înfințată în 2004 de către Kimi Raikkonen și managerul său, Steve Robertson, cea care a obținut titlul de F3 la a doua participare cu Mike Conway, în 2005.

Prietenii noștri de la T-Sport mi-au dezvăluit că vor avea un nou sponsor, lucru care le va permite aducerea unei a treia mașini pentru un pilot tânăr. Rămâne de văzut dacă condițiile le vor permite să aducă un pilot promițător precum Alexander Sims, cu care să reducă masiv din handicapul la puncte (Goddard și Toril neacumulând până acum decât 3, respectiv 0 puncte) sau să dea șansa unui debutant. Locul în plus le este garantat pentru etapele de la Imola, Hockenheim și Macau. Iar în etapa de la Macau, cei 2 piloți oficiali ai echipei nu sunt încă înscriși, cursa de acolo permițând aducerea de piloți din toate Formulele 3 naționale (Anglia, Germania, Brazilia, etc) – T-Sport ar putea opta, de exemplu, pentru un wildcard valoros precum Roberto Mehri (fost campion de F3 în 2011), spaniolul care aleargă acum în Formula Renault 3,5 după ce a trecut prin DTM anul trecut. Pentru înscrierea la masters-ul de la Macau este necesară o participare într-una din etapele de F3 din anul în curs, deci să fim cu ochii pe T-Sports.

Am mai reușit o conversație cu Gustavo Menezes, colegul lui Max Verstappen de la Van Amersfoort. Americanul din Los Angeles este una din cele mai frumoase surprize ale sezonului, acumulând 63 de puncte și mergând din ce în ce mai bine. Pentru cursa de sâmbătă s-a clasat pe locul 7. Mi-a explicat foarte detaliat incidentul de la startul cursei de Formula 1 din Germania, dintre Massa și Magnussen, cum a fost un incident de cursă și nu trebuie aruncată vina asupra piloților. Un alt jurnalist, prezent la discuție i-a replicat: „La experiența lui Massa trebuia să știe că Magnussen e acolo,” iar Menezes i-a răspuns inspirat: „Experiența nu-ți crește raza vederii periferice. La start te uiți în față, iar dacă ai o țintă, maxim în lateral (la Bottas), dacă ești în paralel cu el. În spate nu e problema ta.

Comisarii de traseu de la Spielberg au avut mult de furcă cu piloții de F3. După obiceiul instaurat în Formula 1, de a anula timpii piloților care părăsesc pista, oficialii FIA au avut numai dureri de cap cu câmpul de F3! Doar doi piloți au avut timpii validați din prima, Esteban Ocon fiind unul dintre cei 2 și obținând și pole-ul pentru cursa de sâmbătă. Un viitor Alain Prost. Virajul 8 a fost cel care a dus la anularea timpilor. Cu toate acestea, virajul 2, în care am fost prezent, mi-a părut a pune probleme piloților, pe perioada de frânare, lucru comun tuturor piloților cre debutează în F3 după o serie inferioară. Pe vremea când virajul 2 era atacat de Schumacher și Montoya, zona de degajare era acoperită cu pietriș. Acum, în spiritul „Tilke”, piloții sunt salvați de de o zonă asfaltată.

Dennis van de Laar poartă pe mașină un tribut adus victimelor zborului MH17. În timp ce Formula 1 se pregătește pentru vizita din Rusia…

Mitchell Gilbert i-a cedat locul său de la Fortec pay driver-ului Alfonso Celis. Mexicanul, care face numai prostii cursă de cursă în GP3, a reușit să se claseze ultimul, asta după ce a fost singurul pilot prezent la Red Bull Ring (din toate categoriile – DTM, F3, Porsche SuperCup, VW Scirocco, KTM) care a primit amendă pentru depășirea vitezei pe linia boxelor. DE DOUĂ ORI! Comparativ cu F1, amenzile lui Celis au fost de 300 euro (66km/h) și 500 euro (70km/h).

Biblioteca BMW Hospitality Center îmi dovedește că nu doar românii au probleme în a asocia cuvintele „F1” și „bolid”. Văd în raft o carte intitulată F1 – Bolider und Legender!

Mâine urmează un garage tour la una din cele 4 echipe BMW, după care 2 interviuri cu 2 piloți. Iar duminică ne așteaptă highlight-ul zilei, cel puțin pentru mine: plimbarea pe circuit într-o mașină clasică alături de Prințul Leopold al Bavariei, un pasionat pilot de performanță.

Câteva imagini de la muzeul circuitului: