In memoriam Dieter Lamm (1955-2014)

Schnitzer Motorsport deplânge pierderea unui pion extrem de important din structura echipei. Esențial în dezvoltarea acestei formații de succes, Dieter Lamm a fost responsabil cu logistica și organizarea echipei de curse, fiind mâna dreaptă a fratelui său, actualul team manager Charly Lamm. Astăzi, Dieter a plecat dintre noi în urma unei lungi suferințe, lăsând în urmă 40 de ani de succese marca Schnitzer.

Echipa Schnitzer a fost fondată de Josef și Herbert Schnitzer, în 1967. Cei doi fuseseră atinși de acest microb datorită tatălui vitreg, Karl Lamm, iar un an mai târziu au decis să renunțe la carierele de piloți, pentru a se concentra pe conducerea echipei. În anii ’70, au fost cooptați și frații lor vitregi, Karl (zis Charly) și Dieter Lamm, iar povestea Schnitzer a devenit din ce în ce mai frumoasă alături de BMW, pe trei coordonate: un centru de vânzări auto, divizia de tuning (externalizată la Aachen și redenumită AC Schnitzer) și cea de motorsport. 1978 a fost un punct de cotitură în istoria echipei: primul titlu în DRM a fost câștigat de către Harald Ertl (320i Turbo), însă Josef Schnitzer și-a pierdut viața într-un accident.

Fratele său Herbert a rămas ca director al organizației, iar Charly și Dieter au preluat frâiele departamentului de motorsport. Cu modelul 635CSi au triumfat în ETCC (1983) și FIATCC (1986), iar asocierea dintre M3 și Roberto Ravaglia le-a adus titluri în WTCC (1987), ETCC (1988), DTM (1989) și Campionatul Italian de Turisme (1990 și 1991). Modelul 318i a triumfat în mâinile lui Joaquim Winkelhock în BTCC (1993), acesta fiind secondat de Steve Soper. În 2001, Schnitzer a învins și în ALMS, iar la revenirea în seria DTM în 2012, Bruno Spengler a obținut titlul.

În tot acest răstimp, Schnitzer a înșirat succese în cursa de 24h de la Nurbugring (1991, 1998, 2004, 2005, 2010) și la Macau (1992). Însă cel mai frumos triumf a venit în cursa de 24h de la Le Mans, în 1999, cu tripleta J. Winkelhock – P. Martini – Y. Dalmas. Sub numele de BMW Team Germany, Schnitzer a condus asaltul BMW în WTCC, migrând apoi în DTM în ultimii ani. Bruno Spengler și Dirk Werner au făcut pereche în 2012 și 2013, iar anul acesta germanul a fost înlocuit cu fostul campion al seriei, Martin Tomczyk.

Dieter Lamm a fost în permanență omul din umbra fratelui său Charly, care și-a asumat conducerea operațiunilor de pe marginea pistei. Dieter a asigurat în tot acest timp suportul logistic și consilierea strategică de care Charly avea nevoie în momentele de cotitură. Într-o structură aflată mereu pe drumuri, buna organizare a făcut adesea diferența între cei maturi și cei aflați mereu în criză de timp, iar Schnitzer a dat în permanență impresia unei echipe experimentate, chiar de la debutul într-o nouă serie. Augusto Farfus deplângea astăzi pierderea suferită, el fiind alături de echipa lui Dieter între 2007 și 2009 în WTCC, dar și ulterior, ca membru al marii familii BMW ce a migrat înspre DTM.

Dieter Lamm a fost un personaj instrumental în angrenajul uneia dintre cele mai de succes echipe BMW, iar dispariția sa este o pierdere importantă pentru bavarezi, dar și pentru toți pasionații curselor animate de Schnitzer în acești 40 de ani.