Red Bull Ring – ziua 3

Primele două zile au fost doar încălzirea pentru duminică: cursa DTM și tot meniul colateral de întreceri, discuții, interviuri și… experiența concretă, pe teren: tururi pe pista de la Spielberg cu 2 modele BMW, o paralelă fulgerătoare între anii ’80 (635CSi) și vremurile actuale (M3 DTM 2012).

Dis de dimineață am luat parte împreună cu jurnaliștii din Cehia la o masă rotundă cu șeful BMW Motorsport, Jens Marquardt. Acesta ne-a vorbit pe larg despre starea actuală a competiției, despre proiectul de viitor cu privire la alinierea tehnologică dintre DTM și Super GT (Japonia) și despre pregătirea mentală a piloților. Marquardt se arăta foarte încrezător în șansele bavarezilor pe tărâm austriac, însă a prețuit cu mare fair-play evoluția pilotului canadian Robert Wickens (Mercedes) din calificări. Acesta a obținut un pole-position ce părea adjudecat de Timo Glock, detronându-l pe german în urma unui efort mai bun cu șase miimi.

Ulterior, am asistat la cursa modelelor Porsche din Cupa Carrera Germania și l-am privit pe Bruno Spengler într-un exercițiu de PR cu accente tehnice avansate, în cadrul inițiativei recurente “Drive like Bruno”. De pe margine, direct în acțiune: a urmat pregătirea teoretică și echiparea pentru Taxi Ride, o inițiativă BMW Classic prin care se oferă șansa de a parcurge circuitul în dreapta unui pilot de legendă, în modele DTM de ieri și de azi. Prințul Leopold al Bavariei mi-a arătat ce poate un 635CSi și nici n-am apucat să-mi trag sufletul că am trecut în bestia modernă condusă de maestrul de pe Nordschleife, Dirk Adorf. Vor urma materiale pe larg despre această experiență, o piatră de hotar în înțelegerea mai exactă a senzațiilor trăite de piloții de ieri și de azi. A spune că e mult mai greu decât pare din exterior e un simplu eufemism. Iar traseul austriac s-a transformat într-o clipită, fiecare viraj căpătând valențe noi, insesizabile din fața camerelor TV.

Cursa DTM am ales să o împart în două: startul l-am privit din înaltul tribunei, iar partea a doua din motorhome-ul BMW, unde am asistat la explozia de bucurie a legendelor mărcii bavareze la trecerea liniei de sosire. Piloții lui Jens Marquardt au monopolizat primele patru locuri, iar acest rezultat a depășit toate așteptările. După conferințele de presă a urmat petrecerea, într-un concurs de zâmbete largi. Notă discordantă a făcut doar tânărul portughez Antonio Felix da Costa, pentru care aceasta era etapa “de casă”, dată fiind afilierea sa la programul Red Bull. Antonio a abandonat din rațiuni tehnice, fiind nevoit să privească de pe margine exprimarea potențialului modelului M4 condus de colegii săi înspre pozițiile fruntașe.

Prin amabilitatea lui Jos Verstappen, am avut ocazia să fac un scurt interviu cu fiul său, Max, înainte de startul în cursa a treia din Formula 3. A fost o bună ocazie de a analiza evoluția comportamentală și discursul unui tânăr de 16 ani, în proces de familiarizare cu presa tot mai interesată de fenomenul olandez. Materialul cu Max Verstappen va arăta cât de inventivă este presa la acest nivel și cât de departe de realitate sunt cele scrise uneori.

Pe final de zi am stabilit un contact inițial cu reprezentanții Ferrari Driver Academy, care păstoresc evoluțiile unor tineri de perspectivă, precum Raffaele Marciello (GP2), Antonio Fuoco (victorios astăzi în F3) sau Lance Stroll (F4 italiană). După ce vor fi efectuate stufoasele formalități ale Scuderiei, vom avea acces la informații de primă mână despre filiera italiană.

Weekendul s-a încheiat cu șampanie pentru BMW și cu manșa a doua din cupa VW Scirocco, un nou prilej de a o urmări pe fantastica Mikaela Ahlin-Kottulinsky. După ce a impresionat în prima alergare cu un progres de pe locul al 12-lea până pe 4 la final, cea de-a doua cursă de sprint (12 tururi) a fost și mai specială, de vreme ce suedeza a plecat de pe locul al 17-lea și a terminat pe aceeași poziție a patra. Performanța sa este cu atât mai notabilă, de vreme ce au fost puține incidente în fața ei, iar progresul a fost muncit din greu prin depășiri. Mikaela este sora pilotului de raliuri Fredrik Ahlin, iar visul său este de a deveni campioană în DTM. Cu siguranță, performanțele sale nu pot fi trecute cu vederea.