Majoritatea sughiță în ziua a treia de test

Ruleta ghinionului i-a lovit pe cei prezenți la Jerez astăzi, de la mic la mare fiind servit un meniu de probleme ca la bacalaureat – de la simplu la complex. Axioma zilei: un McLaren pe platformă e mai rapid decât unul staționar la boxe.

Mercedes

Nico Rosberg a reușit să completeze mai bine de două lungimi de Grand Prix astăzi, ceea ce-l apropie deja de vacanța de vară. E greu să-i comunici unui roboțel că tururile acestea nu se contabilizează. Poate asta explică și scăderea de formă a lui Nico în toamna lui 2014 și germanul încheiase mental sezonul deja?

Problema Mercedes: infimă din fericire, mașina s-a oprit pe pistă chiar la finele zilei.

Red Bull

Carlos Sainz Jr. a bifat suta de tururi cu lejeritate, adunând date prețioase pentru Renault, care și-au pierdut clienții fără tauri pe monopost în această iarnă, iar echipa-etalon iar s-a eschivat cu Ricciardo la volan.

Problemele Red Bull: motorul, emoțiile cu aripa față, prezența stresantă a patronului.

Sauber

Cel de-al treilea om care a trecut de borna 100 a fost Felipe-portofel de la Sauber, care și-a dublat rezultatele pe Google după headline-urile de astăzi, când s-a achitat de misiunea cu care a fost trimis pe pistă: stabilirea timpului-reper al zilei just to catch the eye.

Problemele Sauber: și pietrișul trebuia vizitat, păcat că traseele oldschool sunt tot mai vechi, unde poți să rămâi blocat, să te gândești mai bine la ce prostie ai făcut.

Ferrari și Williams

Kimi Raikkonen a fost din nou rapid, însă n-a recurs la jocurile cu gume soft și benzină puțină doar de dragul continuării seriei de P1 încă o zi. Valabil și pentru fostul său coechipier, Felipe Massa, care a continuat s-o ia ușor, de parcă ar fi o sesiune de vineri.

Problemele Ferrari și Williams: așteptările cresc – la italieni va veni binecunoscuta presiune de sus, iar englezii trebuie să-și seteze obiective mult mai înalte decât în 2014, care ar putea fi greu de îndeplinit. Traducere liberă – ceva victorii.

Lotus

Pastor Maldonado a arătat decent când a avut ce pilota. Problema de telemetrie l-a făcut să se pornească însă târziu astăzi, fiind imposibil de atins pragul psihologic de 100 de tururi.

Problema Lotus: Se țin de glume pe twitter și mașina dă rateuri. Ca să-i înțepi pe Mercedes pe net nu-ți trebuie nici un euro, ca să-i vezi măcar în poză la prima cursă mai e mult de lucru.

McLaren

Last but not least, anunțăm cu fast parcurgerea unei jumătăți de jumătate de program astăzi pentru Fernando Alonso și McLaren. Ceea ce am prevăzut ieri n-a întârziat să se concretizeze – Alonso ar fi ajuns la primul pitstop într-o cursă cu cât a rulat astăzi.

Problema McLaren: orice are badge Honda. Probabil nici un scuter cumpărat de echipa din Woking de la japonezi n-ar mai porni astăzi.

La final de zi, Rosberg a mai frizat penibilul și prin exersarea discursului din turul de onoare:

Thank you everyone… a really top start to the year.

Păstreaz-o pentru Australia pe asta, să ai și tu un as în mânecă, Nico!