F1 2015 – Geneza, capitolul 2

Dezamăgiți de colaborarea cu Force India, mexicanii au adus altă mașină la Jerez astăzi, Mercedes și McLaren se evită după divorț, iar Sauber continuă să ne dea impresia că rulează cu rezervoarele goale – și de bani, și de benzină.

Ricciardo și Sainz le-au lăsat loc micuților la pupitrul de comandă, iar Kvyat nu s-a dezis de extremismul de inspirație English Russia, rulând cu o configurație aerodinamică de bărbat adevărat. Cui îi trebuie aripa față? Nici în 1982 nu era la modă. Între timp, Max Verstappen nu ne-a mai atras atenția prin evenimente nedorite, ca la Abu Dhabi, unde se abonase la pupat glisierele.

Cei de la Lotus au făcut noapte albă pentru mașina neagră, iar Pastor Maldonado a putut să adune ceva tururi încă de astăzi, fără eroisme. Senzualitatea e la mare preț în răcoarea lui februarie, de la hashtagurile masturbatoare ale glumeților de la Enstone, până la afirmațiile noului macho man de la butoanele Ferrari, don Arrivabene. Cică litera S a noului Ferrari SF15-T vine de la sexy. Bine că s-a dat și petarda asta de presă, sperăm că a doua zi cu Vettel P1 nu e și asta o petardă.

După divorțul dintre McLaren și Mercedes, urmează partajul. Ambele trag cu dinții de cromatica gri, unii mai strălucitori, alții mai opaci. Mai gravă e insistența cu care se evită reciproc: germanii au ales pista de la Jerez, iar britanicii se mulțumesc cu garajul. Baremul de șase tururi stabilit de Alonso în prima zi a fost a bridge too far pentru Button astăzi. Poate în patru zile adunat ar ajunge și McLaren la un stint de cursă?

Hamilton și-a plimbat steluțele mai ceva ca fotbaliștii, însă o mică hibă l-a împiedicat să facă un century facil. Citind dincolo de timpi, campionii stau foarte bine și mâine vor atinge primii mia de kilometri la Jerez. Despre Bottas nici n-avem vreo glumă în joben, și-a făcut treaba două zile și ne lasă de mâine cu Felipe baby, poreclă care ar fi mai potrivit să treacă la tizul Nasr. Acesta iar a plasat monopostul Sauber pe locul secund, acolo unde ar putea atrage atenția mult-dorită. Partea cu adevărat bună este că brazilianul a trecut de distanța unui GP astăzi, fără mari bătăi de cap.

Force India a lipsit, dar și-a trimis mesagerul mexican cu portofelul de record mondial, Carlos Slim. În redacția noastră imediat s-a iscat dilema – oare ce timp ar scoate acel LaFerrari al miliardarului pe circuitul de la Jerez? O indicație ar fi timpul de 1m20s la Fiorano, unde un monopost de F1 cobora puțin sub un minut.

În rest, secretomanie binevenită – oricum acestea sunt singurele ocazii în care monoposturile au o brumă de originalitate. Deja se aude cum se încălzesc xeroxurile și începe uniformizarea. Vremea mohorâtă de la Jerez o fi a sign of things to come?