Două calde, două reci pe Marina Bay

Din doi în doi ani, Lewis Hamilton și-a jucat o carte mare în Singapore. Dacă în anii impari a venit în portul asiatic departe de lupta pentru titlu, în anii pari a avut parte de emoții puternice de fiecare dată.

 

2008

La acea vreme britanicul avea un singur rival pentru șefia în clasament – Felipe Massa. În Singapore, Lewis a venit cu un punct avans în fața brazilianului, însă Massa era hotărât să dea replica pe traseul stradal: pole-position și o plecare bună, cu Hamilton nevoit să-l urmeze.

Moment crucial: Piquet Jr. lovește în mod deliberat parapetul, cursa este neutralizată și liderii se năpustesc la boxe. Cei de la Ferrari se grăbesc să-l scoată pe Massa în fața lui Hamilton, însă brazilianul smulge furtunul de realimentare și totul se năruie. Hamilton este întrecut de cei ce opriseră deja: Alonso, Rosberg și Webber, însă australianul abandonează și britanicul moștenește un loc 3 crucial în economia campionatului, de vreme ce Massa sosește abia al treisprezecelea, în afara punctelor.

2010

Acesta a fost ultimul sezon echilibrat, în care cinci piloți au intrat în faza finală a campionatului cu șanse la titlu: perechea Red Bull (Webber, Vettel), Fernando Alonso și perechea McLaren (Hamilton, Button). Hamilton venea în Singapore din postura de secund al lui Webber în campionat, la doar cinci puncte de acesta. Ceilalți trei piloți cu pretenții erau la peste 15 puncte în urma britanicului. După start, Alonso și Vettel s-au distanțat, iar pentru Hamilton rămânea ca obiectiv asigurarea poziției a treia în fața lui Webber, aflat pe o altă strategie.

Moment crucial: Kamui Kobayashi și Bruno Senna abandonează în tandem la trecerea pe sub tribuna din sectorul final, iar Hamilton este chemat la boxe imediat după anunțarea neutralizării. Englezul iese cu pneuri noi în spatele lui Webber și încearcă să treacă de australian la restart, în virajul 7. Contactul nu poate fi evitat, iar pentru Hamilton cursa ia sfârșit, cu suspensia ruptă. Cei patru rivali acaparează primele poziții și punctează serios, iar Hamilton nu va mai reuși să surmonteze handicapul pe final de sezon.

2012

În acel an s-a umplut paharul pentru Lewis la McLaren. Sezonul a început cu mulți învingători diferiți, însă Red Bull a redevenit echipa dominatoare spre finalul sezonului. Hamilton i-a dat replica lui Vettel de câte ori a avut ocazia, cei doi fiind într-o cursă de erodare a avansului deținut de Fernando Alonso, ce dovedea o constanță remarcabilă pe un monopost cu carențe grave. În Singapore, Hamilton venea încă o dată de pe locul secund la general, cu două puncte avans în fața lui Vettel. Calificările au fost la discreția lui Hamilton, care a dispus și de un tampon efemer în persoana lui Pastor Maldonado, cu care împărțea prima linie. Vettel a plecat mai bine și a urcat pe locul secund, însă Hamilton sprinta către o victorie lejeră.

Moment crucial: În turul 23, cutia de viteze a monopostului McLaren cedează, iar Vettel moștenește prima poziție pe seama ghinionului lui Hamilton. Englezul pierde două locuri la general în fața învingătorului zilei, dar și a finlandezului Kimi Raikkonen. Niki Lauda susține că pe fondul dezamăgirii lui Lewis, în Singapore a avut loc prima discuție referitoare cu Mercedes. Ulterior, scenariul se repetă în Abu Dhabi, unde mașina-l trădează din nou pe liderul întrecerii. Hamilton decide că e suficient și parafează înțelegerea cu echipa germană.

2014

Anul acesta avem de-a face cu o dominație Mercedes, însă Hamilton acuza o întârziere de 22 de puncte în raport cu Nico Rosberg la venirea în Singapore. În mod bizar, într-o luptă atât de strânsă și în ciuda clasărilor în tandem pe prima linie, rareori și-au disputat cei doi aceeași bucată de asfalt – în Bahrein și la Spa. În rest, s-au cam evitat. Calificările de la Marina Bay i-au adus prima poziție lui Hamilton pentru doar șapte miimi de secundă, iar pe grilă se aliniau cele două monoposturi Mercedes în prim-plan

Moment crucial: La prima stingere a luminilor roșii, în turul de formare, se produce lovitura de teatru. Rosberg rămâne blocat pe grilă. Ulterior, pleacă ultimul, însă problemele electronice nu-i dau pace și agonia se încheie cu abandon în turul 16. Hamilton îndeplinește o simplă formalitate, lipsit de singurul rival cu un monopost competitiv. Mulți au descris această cursă ca fiind o victorie facilă, însă cine n-ar da câteva puncte câștigate într-un duel roată la roată pe un 25-0 sec și atât de profitabil? Lewis Hamilton este acum lider al campionatului, după o nouă lovitură de teatru în Singapore.

2-2. Șarjele lui Hamilton la titlu fie s-au cimentat, fie s-au năruit pe Marina Bay. Și, ca o notă de subsol, s-a restabilit egalitatea la abandonuri mecanice: 2 -2. De acum sperăm să nu mai lovească atât de dramatic fiabilitatea, iar titlul să se decidă pe pistă. Poate totuși nu prin regula punctelor duble din Abu Dhabi.